Duyurular

Detay

Türkiye Mezunları Akademik Kitabı İçin Makale Çağırısı



TÜRKİYE MEZUNLARI AKADEMİK KİTABI İÇİN MAKALE ÇAĞRISI

Yurtdışı Türkler ve Akraba Topluluklar Başkanlığı (YTB) olarak Türkiye Mezunları Koordinatörlüğü, dünya çapındaki Türkiye Mezunlarının başarılarını ve katkılarını konu alan akademik bir kitap hazırlamaktadır. Bu kapsamlı yayın; eğitim, kültür, bilim, siyasi gelişmeler ve mezunlarımızın bu alanlardaki etkileri gibi geniş bir yelpazede konuları ele alacaktır.

Bu bağlamda, akademik uzmanlığı bulunan değerli mezunlarımızı bu akademik çalışmaya katkıda bulunmaya davet ediyoruz. Türkiye mezunlarının dünya genelindeki akademik ve profesyonel faaliyetlerini yansıtan özgün araştırmalar, analizler ve çalışmalar kabul edilecektir.

Bu yayına katkıda bulunmak isteyen mezunlar ve akademisyenler, 18 Nisan 2025 tarihine kadar 300 kelimelik özetlerini ve özgeçmişlerini info@turkiyemezunlari.gov.tr adresine göndermeye davet edilmektedir.

Zaman Çizelgesi:

Duyuru Tarihi: 25 Mart 2025
Özet Gönderim Son Tarihi: 18 Nisan 2025
Kabul Edilen Özetlerin Bildirilmesi: 24 Nisan 2025
Tam Metin Gönderim Son Tarihi: 21 Mayıs 2025



TÜRKİYE’NİN GÖNÜL ELÇİLERİ: TÜRKİYE MEZUNLARI


“Türkiye’de Okudum, Dünyada Üretiyorum: Mezunların Hikâyeleri ve Katkıları” 


GENEL BİLGİLER


Editör(ler): Prof. Dr. Erman Akıllı (erman.akilli@hbv.edu.tr) – Dr. Ahmet Özkan (ozkan.a@hbv.edu.tr)


Yayınevi: YTB


Planlanan Yayın Tarihi: Haziran 2025


Amaç: Türkiye mezunlarının eğitim ve mesleki yolculuklarını, alanlarına katkılarını ve Türkiye’de aldıkları eğitimin onlara sağladığı avantajları bilimsel bir çerçevede ortaya koymak.


Yazarlar

Türkiye’de Uluslararası öğrenci olarak herhangi bir düzeyde eğitim almış öğrenciler

Akademisyenler, araştırmacılar, iş insanları ve politika yapıcılar

Mezuniyet sonrası Türkiye ile kendi ülkeleri arasında köprü kuran bireyler


Makaleler Hangi Dilde Yazılmalı?

Türkçe veya İngilizce


Maksimum Makale Uzunluğu:

3000 - 3500 kelime


Referans Gösterimi ve Yazım Kuralları:

APA düzeni kullanılmalıdır.

İlgili düzene dair tüm ayrıntılar için: https://www.tk.org.tr/APA/apa_2.pdf  


BÖLÜM YAPISI VE KAPSAMI

BÖLÜM 1: ULUSLARARASI İLİŞKİLER, DİPLOMASİ, KÜRESEL VE BÖLGESEL POLİTİKALAR, TARİH

Türkiye’de eğitim almış diplomatlar ve uluslararası ilişkiler uzmanları

Kamu diplomasisinde Türkiye mezunlarının rolü

Türkiye’nin uluslararası öğrenci politikalarının uzun vadeli etkileri

•       Uluslararası ilişkilerdeki küresel sorunlara güncel yaklaşımlar

BÖLÜM 2: EKONOMİ, GİRİŞİMCİLİK VE İŞ DÜNYASI

Türkiye’de eğitim almış uluslararası girişimciler ve iş insanları

Türkiye’de kazanılan finans ve yönetim becerilerinin iş dünyasındaki katkıları

Mezunların Türkiye ile ticari ve ekonomik iş birlikleri

BÖLÜM 3: GÜVENLİK VE SAVUNMA POLİTİKALARI

Türkiye’de güvenlik ve strateji eğitimi almış mezunların katkıları

Uluslararası güvenlik iş birliklerinde Türkiye mezunlarının rolü

Mezunların kendi ülkelerinde uyguladıkları güvenlik politikaları

BÖLÜM 4: SAĞLIK, TIP VE HALK SAĞLIĞI

Türkiye’de tıp ve sağlık eğitimi almış uluslararası doktorlar

Küresel sağlık politikalarında Türkiye mezunlarının yeri

Türkiye’deki sağlık sisteminin mezunların kariyerlerine etkisi

BÖLÜM 5: TEKNOLOJİ, MÜHENDİSLİK VE DİJİTAL DÖNÜŞÜM

Türkiye’de mühendislik eğitimi almış uluslararası öğrencilerin katkıları

Türkiye’deki Ar-Ge ve teknoloji politikalarının mezunlara etkisi

Mezunların dijital dönüşüm süreçlerindeki rolü

BÖLÜM 6: EĞİTİM VE PEDAGOJİK YAKLAŞIMLAR

Türkiye’de eğitim almış uluslararası öğretmenler ve eğitimciler

Türkiye’nin eğitim modeli ve diğer ülkelerle kıyaslamalar

Mezunların kendi ülkelerindeki eğitim sistemlerine katkıları

BÖLÜM 7: KÜLTÜR, SANAT, SPOR VE MEDYA

Türkiye’de sanat, spor, kültür ve medya alanında eğitim almış mezunlar

Kültürel projelerde Türkiye mezunlarının rolü

Türkiye mezunlarının uluslararası medya ve kültürel etkileşimdeki etkisi

BÖLÜM 8: GIDA, TARIM VE ÇEVRE POLİTİKALARI

Türkiye’de gıda, tarım ve çevre politikaları alanlarında eğitim almış mezunlar

Gıda, tarım ve çevre politikaları alanlarında Türkiye mezunlarının rolü

Türkiye mezunlarının gıda, tarım ve çevre politikaları alanlarındaki uluslararası etkisi


HER BÖLÜMDE YER ALACAK MAKALE FORMAT ŞABLONU

Çalışmalar belirli bir sistematik çerçevede hazırlanmalı; aşağıda belirtilen formatta ve boyutta hazırlanmalıdır.

YAZILACAK KİTAP BÖLÜMLERİNİN TEMEL YAPISI

ÖZGEÇMİŞ

Çalışmanın ana başlığı öncesinde yazarın Türkiye’de eğitim aldığı üniversite, bölüm ve yılı; Türkiye’de eğitim alma nedenleri ve bu sürecin kariyerine etkilerini içerecek şekilde 300-600 kelime aralığında otobiyografi hazırlanması.

1. GİRİŞ (Yaklaşık 500-700 kelime)

o Makalenin amacı, kapsamı, sınırlılıkları ve yöntemi başta olmak üzere bilimsel bir çalışmada giriş bölümünde yer alması gereken tüm unsurlar

2. ANA BÖLÜM (Yaklaşık 2000-2500 kelime)

o Makalenin ana konusu ve literatürle ilişkisi

o Yazarın kendi uzmanlık alanındaki gözlemleri ve deneyimleri

o Türkiye’de kazanılan eğitimin ve becerilerin nasıl kullanıldığı

o Türkiye’deki akademik ve mesleki altyapının sunduğu fırsatlar

o Konuyla ilgili somut örnekler, vaka analizleri veya istatistikler

3. SONUÇ VE ÖNERİLER (Yaklaşık 500-700 kelime)

o Türkiye’de alınan eğitimin uzun vadeli etkileri

o Gelecekteki iş birlikleri ve politika önerileri

o Türkiye mezunlarının küresel arenada daha etkili olması için öneriler


TÜRKİYE ALUMNI ACADEMICAL BOOK CALL FOR PAPER

As the Presidency for Turks Abroad and Related Communities (YTB), the Türkiye Alumni Coordinatorship is preparing an academic volume dedicated to the achievements and contributions of Türkiye Alumni worldwide. This comprehensive publication will encompass a wide range of subjects, including education, culture, science, political developments, and the impact of our esteemed alumni in these fields.

In this regard, we invite our distinguished alumni with academic expertise to contribute to this scholarly work. We welcome original research, analyses, and studies that reflect the diverse academic and professional engagements of Türkiye Alumni across the globe.

Alumni and academics who wish to contribute to this publication are invited to submit a 300-word abstract along with their curriculum vitae to info@turkiyemezunlari.gov.tr by April 18, 2025.

Timeline:

Announcement Date: March 25, 2025

Abstract Submission Deadline: April 18, 2025

Notification of Accepted Abstracts: April 24, 2025

Full Text Submission Deadline: May 21, 2025


TURKIYE’S CULTURAL AMBASSADORS: TURKIYE ALUMNI

"I Studied in Türkiye, I Contribute to the World: Alumni Stories and Contributions"

GENERAL INFORMATION


Editors: Prof. Dr. Erman Akıllı (erman.akilli@hbv.edu.tr) – Dr. Ahmet Özkan (ozkan.a@hbv.edu.tr)

Publisher: YTB

Planned Publication Date: June 2025

Objective:

To present the educational and professional journeys of Türkiye Alumni, their contributions to their fields, and the advantages provided by the education they received in Türkiye within a scientific framework.

Authors:

Students who have studied in Türkiye at any educational level as international students

Academics, researchers, businesspeople, and policymakers

Individuals who have established bridges between Türkiye and their home countries after graduation

Language of Articles:

Turkish or English

Maximum Article Length:

3000 - 3500 words

Citation and Writing Guidelines:

APA format should be used.

For detailed guidelines: https://www.tk.org.tr/APA/apa_2.pdf


CHAPTER STRUCTURE AND SCOPE

CHAPTER 1: INTERNATIONAL RELATIONS, DIPLOMACY, GLOBAL AND REGIONAL POLICIES, HISTORY

Diplomats and international relations experts educated in Türkiye

The role of Türkiye Alumni in public diplomacy

Long-term impacts of Türkiye’s international student policies

CHAPTER 2: ECONOMY, ENTREPRENEURSHIP, AND BUSINESS WORLD

International entrepreneurs and businesspeople who studied in Türkiye

Contributions of financial and managerial skills gained in Türkiye to the business world

Alumni’s commercial and economic collaborations with Türkiye

CHAPTER 3: SECURITY AND DEFENSE POLICIES

Contributions of alumni who studied security and strategy in Türkiye

The role of Türkiye Alumni in international security collaborations

Security policies implemented by alumni in their home countries

CHAPTER 4: HEALTH, MEDICINE, AND PUBLIC HEALTH

International doctors educated in Türkiye

The place of Türkiye Alumni in global health policies

The impact of Türkiye’s healthcare system on alumni’s careers

CHAPTER 5: TECHNOLOGY, ENGINEERING, AND DIGITAL TRANSFORMATION

Contributions of international students who studied engineering in Türkiye

The impact of Türkiye’s R&D and technology policies on alumni

Alumni’s role in digital transformation processes

CHAPTER 6: EDUCATION AND PEDAGOGICAL APPROACHES

International teachers and educators who studied in Türkiye

Comparisons of Türkiye’s education model with other countries

Alumni contributions to education systems in their home countries

CHAPTER 7: CULTURE, ARTS, SPORTS, AND MEDIA

Alumni who studied in the fields of arts, sports, culture, and media in Türkiye

The role of Türkiye Alumni in cultural projects

The impact of Türkiye Alumni on international media and cultural interactions

CHAPTER 8: FOOD, AGRICULTURE, AND ENVIRONMENTAL POLICIES

Alumni educated in food, agriculture, and environmental policies in Türkiye

The role of Türkiye Alumni in these fields

The international impact of Türkiye Alumni in food, agriculture, and environmental policies


ARTICLE FORMAT TEMPLATE TO BE INCLUDED IN EACH CHAPTER

Articles should be prepared within a systematic framework and structured as follows:

BIOGRAPHY

A 300-600 word autobiography before the main title, including the author’s university, department, and year of education in Türkiye, reasons for studying in Türkiye, and the impact of this education on their career.

INTRODUCTION (Approx. 500-700 words)

The objective, scope, limitations, and methodology of the article

All necessary elements required in the introduction of a scientific study

MAIN SECTION (Approx. 2000-2500 words)

The main topic of the article and its relation to existing literature

The author's observations and experiences within their field of expertise

How the education and skills gained in Türkiye were utilized

Opportunities provided by Türkiye’s academic and professional infrastructure

Concrete examples, case studies, or statistical analyses

CONCLUSION AND RECOMMENDATIONS (Approx. 500-700 words)

Long-term impacts of education received in Türkiye

Future collaborations and policy recommendations

Suggestions for enhancing the global impact of Türkiye Alumni





0 Yorum

Bizimle İletişime Geçin 👋

Görüş, öneri ve düşüncelerinizi bizimle paylaşın.