Türkiye Mezunları Akademik Kitabı İçin Makale Çağırısı

TÜRKİYE MEZUNLARI AKADEMİK KİTABI İÇİN MAKALE ÇAĞRISI
Yurtdışı Türkler ve Akraba Topluluklar Başkanlığı
(YTB) olarak Türkiye Mezunları Koordinatörlüğü, dünya çapındaki Türkiye Mezunlarının
başarılarını ve katkılarını konu alan akademik bir kitap hazırlamaktadır. Bu
kapsamlı yayın; eğitim, kültür, bilim, siyasi gelişmeler ve mezunlarımızın bu
alanlardaki etkileri gibi geniş bir yelpazede konuları ele alacaktır.
Bu bağlamda, akademik uzmanlığı bulunan değerli
mezunlarımızı bu akademik çalışmaya katkıda bulunmaya davet ediyoruz. Türkiye
mezunlarının dünya genelindeki akademik ve profesyonel faaliyetlerini yansıtan
özgün araştırmalar, analizler ve çalışmalar kabul edilecektir.
Bu yayına katkıda bulunmak isteyen mezunlar ve
akademisyenler, 18 Nisan 2025
tarihine kadar 300 kelimelik
özetlerini ve özgeçmişlerini info@turkiyemezunlari.gov.tr adresine göndermeye davet
edilmektedir.
Zaman Çizelgesi:
Duyuru Tarihi: 25 Mart 2025
Özet Gönderim Son Tarihi: 18 Nisan
2025
Kabul Edilen Özetlerin Bildirilmesi:
24 Nisan 2025
Tam Metin Gönderim Son Tarihi: 21
Mayıs 2025
TÜRKİYE’NİN GÖNÜL ELÇİLERİ: TÜRKİYE MEZUNLARI
“Türkiye’de Okudum, Dünyada Üretiyorum: Mezunların Hikâyeleri ve Katkıları”
GENEL BİLGİLER
• Editör(ler): Prof. Dr. Erman Akıllı (erman.akilli@hbv.edu.tr) – Dr. Ahmet Özkan (ozkan.a@hbv.edu.tr)
• Yayınevi: YTB
• Planlanan Yayın Tarihi: Haziran 2025
• Amaç: Türkiye mezunlarının eğitim ve mesleki yolculuklarını, alanlarına katkılarını ve Türkiye’de aldıkları eğitimin onlara sağladığı avantajları bilimsel bir çerçevede ortaya koymak.
Yazarlar
• Türkiye’de Uluslararası öğrenci olarak herhangi bir düzeyde eğitim almış öğrenciler
• Akademisyenler, araştırmacılar, iş insanları ve politika yapıcılar
• Mezuniyet sonrası Türkiye ile kendi ülkeleri arasında köprü kuran bireyler
Makaleler Hangi Dilde Yazılmalı?
• Türkçe veya İngilizce
Maksimum Makale Uzunluğu:
• 3000 - 3500 kelime
Referans Gösterimi ve Yazım Kuralları:
• APA düzeni kullanılmalıdır.
• İlgili düzene dair tüm ayrıntılar için: https://www.tk.org.tr/APA/apa_2.pdf
BÖLÜM YAPISI VE KAPSAMI
BÖLÜM 1: ULUSLARARASI İLİŞKİLER, DİPLOMASİ, KÜRESEL VE BÖLGESEL POLİTİKALAR, TARİH
• Türkiye’de eğitim almış diplomatlar ve uluslararası ilişkiler uzmanları
• Kamu diplomasisinde Türkiye mezunlarının rolü
• Türkiye’nin uluslararası öğrenci politikalarının uzun vadeli etkileri
• Uluslararası ilişkilerdeki küresel sorunlara güncel yaklaşımlar
BÖLÜM 2: EKONOMİ, GİRİŞİMCİLİK VE İŞ DÜNYASI
• Türkiye’de eğitim almış uluslararası girişimciler ve iş insanları
• Türkiye’de kazanılan finans ve yönetim becerilerinin iş dünyasındaki katkıları
• Mezunların Türkiye ile ticari ve ekonomik iş birlikleri
BÖLÜM 3: GÜVENLİK VE SAVUNMA POLİTİKALARI
• Türkiye’de güvenlik ve strateji eğitimi almış mezunların katkıları
• Uluslararası güvenlik iş birliklerinde Türkiye mezunlarının rolü
• Mezunların kendi ülkelerinde uyguladıkları güvenlik politikaları
BÖLÜM 4: SAĞLIK, TIP VE HALK SAĞLIĞI
• Türkiye’de tıp ve sağlık eğitimi almış uluslararası doktorlar
• Küresel sağlık politikalarında Türkiye mezunlarının yeri
• Türkiye’deki sağlık sisteminin mezunların kariyerlerine etkisi
BÖLÜM 5: TEKNOLOJİ, MÜHENDİSLİK VE DİJİTAL DÖNÜŞÜM
• Türkiye’de mühendislik eğitimi almış uluslararası öğrencilerin katkıları
• Türkiye’deki Ar-Ge ve teknoloji politikalarının mezunlara etkisi
• Mezunların dijital dönüşüm süreçlerindeki rolü
BÖLÜM 6: EĞİTİM VE PEDAGOJİK YAKLAŞIMLAR
• Türkiye’de eğitim almış uluslararası öğretmenler ve eğitimciler
• Türkiye’nin eğitim modeli ve diğer ülkelerle kıyaslamalar
• Mezunların kendi ülkelerindeki eğitim sistemlerine katkıları
BÖLÜM 7: KÜLTÜR, SANAT, SPOR VE MEDYA
• Türkiye’de sanat, spor, kültür ve medya alanında eğitim almış mezunlar
• Kültürel projelerde Türkiye mezunlarının rolü
• Türkiye mezunlarının uluslararası medya ve kültürel etkileşimdeki etkisi
BÖLÜM 8: GIDA, TARIM VE ÇEVRE POLİTİKALARI
• Türkiye’de gıda, tarım ve çevre politikaları alanlarında eğitim almış mezunlar
• Gıda, tarım ve çevre politikaları alanlarında Türkiye mezunlarının rolü
• Türkiye mezunlarının gıda, tarım ve çevre politikaları alanlarındaki uluslararası etkisi
HER BÖLÜMDE YER ALACAK MAKALE FORMAT ŞABLONU
Çalışmalar belirli bir sistematik çerçevede hazırlanmalı; aşağıda belirtilen formatta ve boyutta hazırlanmalıdır.
YAZILACAK KİTAP BÖLÜMLERİNİN TEMEL YAPISI
ÖZGEÇMİŞ
Çalışmanın ana başlığı öncesinde yazarın Türkiye’de eğitim aldığı üniversite, bölüm ve yılı; Türkiye’de eğitim alma nedenleri ve bu sürecin kariyerine etkilerini içerecek şekilde 300-600 kelime aralığında otobiyografi hazırlanması.
1. GİRİŞ (Yaklaşık 500-700 kelime)
o Makalenin amacı, kapsamı, sınırlılıkları ve yöntemi başta olmak üzere bilimsel bir çalışmada giriş bölümünde yer alması gereken tüm unsurlar
2. ANA BÖLÜM (Yaklaşık 2000-2500 kelime)
o Makalenin ana konusu ve literatürle ilişkisi
o Yazarın kendi uzmanlık alanındaki gözlemleri ve deneyimleri
o Türkiye’de kazanılan eğitimin ve becerilerin nasıl kullanıldığı
o Türkiye’deki akademik ve mesleki altyapının sunduğu fırsatlar
o Konuyla ilgili somut örnekler, vaka analizleri veya istatistikler
3. SONUÇ VE ÖNERİLER (Yaklaşık 500-700 kelime)
o Türkiye’de alınan eğitimin uzun vadeli etkileri
o Gelecekteki iş birlikleri ve politika önerileri
o Türkiye mezunlarının küresel arenada daha etkili olması için öneriler
TÜRKİYE ALUMNI ACADEMICAL BOOK CALL FOR PAPER
As the Presidency for Turks Abroad and Related Communities (YTB), the Türkiye Alumni Coordinatorship is preparing an academic volume dedicated to the achievements and contributions of Türkiye Alumni worldwide. This comprehensive publication will encompass a wide range of subjects, including education, culture, science, political developments, and the impact of our esteemed alumni in these fields.
In this regard, we invite our distinguished alumni with academic expertise to contribute to this scholarly work. We welcome original research, analyses, and studies that reflect the diverse academic and professional engagements of Türkiye Alumni across the globe.
Alumni and academics who wish to contribute to this publication are invited to submit a 300-word abstract along with their curriculum vitae to info@turkiyemezunlari.gov.tr by April 18, 2025.
Timeline:
Announcement Date: March 25, 2025
Abstract Submission Deadline: April 18, 2025
Notification of Accepted Abstracts: April 24, 2025
Full Text Submission Deadline: May 21, 2025
TURKIYE’S CULTURAL AMBASSADORS: TURKIYE ALUMNI
"I Studied in Türkiye, I Contribute to the World: Alumni Stories and Contributions"
GENERAL INFORMATION
Editors: Prof. Dr. Erman Akıllı (erman.akilli@hbv.edu.tr) – Dr. Ahmet Özkan (ozkan.a@hbv.edu.tr)
Publisher: YTB
Planned Publication Date: June 2025
Objective:
To present the educational and professional journeys of Türkiye Alumni, their contributions to their fields, and the advantages provided by the education they received in Türkiye within a scientific framework.
Authors:
• Students who have studied in Türkiye at any educational level as international students
• Academics, researchers, businesspeople, and policymakers
• Individuals who have established bridges between Türkiye and their home countries after graduation
Language of Articles:
Turkish or English
Maximum Article Length:
3000 - 3500 words
Citation and Writing Guidelines:
APA format should be used.
For detailed guidelines: https://www.tk.org.tr/APA/apa_2.pdf
CHAPTER STRUCTURE AND SCOPE
CHAPTER 1: INTERNATIONAL RELATIONS, DIPLOMACY, GLOBAL AND REGIONAL POLICIES, HISTORY
• Diplomats and international relations experts educated in Türkiye
• The role of Türkiye Alumni in public diplomacy
• Long-term impacts of Türkiye’s international student policies
CHAPTER 2: ECONOMY, ENTREPRENEURSHIP, AND BUSINESS WORLD
• International entrepreneurs and businesspeople who studied in Türkiye
• Contributions of financial and managerial skills gained in Türkiye to the business world
• Alumni’s commercial and economic collaborations with Türkiye
CHAPTER 3: SECURITY AND DEFENSE POLICIES
• Contributions of alumni who studied security and strategy in Türkiye
• The role of Türkiye Alumni in international security collaborations
• Security policies implemented by alumni in their home countries
CHAPTER 4: HEALTH, MEDICINE, AND PUBLIC HEALTH
• International doctors educated in Türkiye
• The place of Türkiye Alumni in global health policies
• The impact of Türkiye’s healthcare system on alumni’s careers
CHAPTER 5: TECHNOLOGY, ENGINEERING, AND DIGITAL TRANSFORMATION
• Contributions of international students who studied engineering in Türkiye
• The impact of Türkiye’s R&D and technology policies on alumni
• Alumni’s role in digital transformation processes
CHAPTER 6: EDUCATION AND PEDAGOGICAL APPROACHES
• International teachers and educators who studied in Türkiye
• Comparisons of Türkiye’s education model with other countries
• Alumni contributions to education systems in their home countries
CHAPTER 7: CULTURE, ARTS, SPORTS, AND MEDIA
• Alumni who studied in the fields of arts, sports, culture, and media in Türkiye
• The role of Türkiye Alumni in cultural projects
• The impact of Türkiye Alumni on international media and cultural interactions
CHAPTER 8: FOOD, AGRICULTURE, AND ENVIRONMENTAL POLICIES
• Alumni educated in food, agriculture, and environmental policies in Türkiye
• The role of Türkiye Alumni in these fields
• The international impact of Türkiye Alumni in food, agriculture, and environmental policies
ARTICLE FORMAT TEMPLATE TO BE INCLUDED IN EACH CHAPTER
Articles should be prepared within a systematic framework and structured as follows:
BIOGRAPHY
A 300-600 word autobiography before the main title, including the author’s university, department, and year of education in Türkiye, reasons for studying in Türkiye, and the impact of this education on their career.
INTRODUCTION (Approx. 500-700 words)
• The objective, scope, limitations, and methodology of the article
• All necessary elements required in the introduction of a scientific study
MAIN SECTION (Approx. 2000-2500 words)
• The main topic of the article and its relation to existing literature
• The author's observations and experiences within their field of expertise
• How the education and skills gained in Türkiye were utilized
• Opportunities provided by Türkiye’s academic and professional infrastructure
• Concrete examples, case studies, or statistical analyses
CONCLUSION AND RECOMMENDATIONS (Approx. 500-700 words)
• Long-term impacts of education received in Türkiye
• Future collaborations and policy recommendations
• Suggestions for enhancing the global impact of Türkiye Alumni
0 Yorum